Återkoppling om facility services

För ca sex månader sedan skrev jag om att vi beslutat att ta in nytt företag för facility services på jobbet. Det var jag och en till kollega som ledde detta uppdrag. Det tog ett litet tag att landa i vilket bolag vi ville anlita. Tro det eller ej men i Sveriges huvudstad finns det en väldig massa servicebolag. Det enda lovar mer än det andra och det är lite svårt att få ordning på tankarna ibland. Särskilt när man, som både företaget, jag och min kollega, har ganska begränsad erfarenhet av facility services. Vi fick böja från scratch och göra efterforskningarna själva. Ett uppdrag som bar frukt.

Tillslut landade vi i ett bolag inom facility services som vi hört goda saker om från andra företag i samma byggnad. Det kändes rimligt och smidigt att välja dessa. De kunde nämligen erbjuda ett väldigt schysst pris i och med att flera av deras andra kunder sitter i faciliteterna. Nu har det alltså gått ett drygt halvår och vi kan titta tillbaka och utvärdera våra nya facility services. Jag kommer att göra detta genom några frågor jag ställer till mig själv. Hoppas ni tycker att det blir både pedagogiskt och intressant.

Var företaget så bra som förväntat?

I ärlighetens namn; bättre. Vi är otroligt nöjda med allt som företaget har levererat hittills. Inte bara själva tjänsterna med facility services utan också bemötandet. Det är alltid enkelt att nå dem för frågor och funderingar. Det har underlättat särskilt eftersom vi, som sagt, haft liten erfarenhet av facility services tidigare. Vi har uppdaterat upplägget ett par gånger under detta halvår. En lite mindre uppdatering och en större. Det har inte varit några som helst problem att ändra dagar och upplägg, vilket uppskattats mycket av hela företaget.

Kort och gott: Ja, vi är mycket, mycket nöjda med bolaget och deras yrkesskicklighet och professionalism när det gäller facility services.

Vilka tjänster ingår i era facility services?

Jag har faktiskt inte full inblick i detta eftersom en kollega tagit på sig större ansvar för det operativa. Men jag vet att vi har städning en dag i veckan och givet verksamhetens natur ställs stora krav på renlighet. Vi är mycket nöjda med den här biten. Vi får också fruktleverans två gånger i veckan som en del av våra facility services. På tisdagar och torsdagar eftersom det är då som de flesta är inne på kontoret. Vidare har vi tvättning, tror jag, och säkert något mer som jag har glömt nu.

Frågor på det? Ställ dem!